Розробки заходів

Сценарій змагань «Козацькі забави»

Мета: розширити знання учнів про запорізьких козаків, їх традиції, побут, звичаї. Виховувати шанобливе ставлення до запорожців, спонукати до наслідування їх кращих рис характеру:добродушності, безкорисливості, товариськості, бажання завжди прийти на допомогу.
Розвивати фізичні якості дітей, спритність, кмітливість, активність.

Добрий день вам, люди добрі,
Щиро просим до господи,
Раді вас усіх вітати,
Щастя і добра бажати.
Сьогодні свято, конкурс нині,
Сьогодні все козацтво тут,
У цьому залі радість лине –
Козацькі ігри всіх нас ждуть.

  Шановні друзі, з історії нам відомо, що наші предки козаки уміли не тільки мужньо захищати  свою землю, але вміли й повеселитися. Такі спортивні свята мали назву «Козацькі забави». Ось і ми, нащадки козаків, хочемо сьогодні відтворити деякі з тих конкурсів, які проводились на «Козацьких забавах»
Для оцінювання наших бравих козаків ми запрошуємо компетентне журі.
Вельмишановне журі зараз до зали ми запросимо учасників сьогоднішніх змагань з козацькою стройовою піснею. Вихід і виконання пісні прошу оцінювати за п’ятибальною системою.
В.
Шановні друзі! Свято нині,
Сьогодні все козацтво тут,
І на майдані пісня лине,
Козацькі курені ідуть!
До зали запрошуються козацькі курені__ Козацький курінь «Гайдамаки» наказний курінний отаман …_____         _Козацький курінь «Веселий курінь», наказний курінний отаман Іщенко Богдан._______________________,_______________________
( З піснею по черзі заходять команди)
Що ж шановні учасники сьогоднішніх змагань, ми щиро вітаємо вас на сьогоднішньому святі і бажаємо щоб ви сьогодні довели, що ви гідні нащадки славних козаків, їх слави і честі.
Тож  свято «козацькі забави» оголошуємо відкритим.
Лунає Гімн.
Другим нашим конкурсом буде привітання команда команді. При оцінюванні буде враховуватись змістовність привітання, дотепність, гумор та якість виконання.Максимальна оцінка- 5 б.
Оголошую конкурс привітань.
1.«слава не поляже, а про себе розкаже»
Привітання від «Веселий курінь»

 Отаман: «Веселий курінь»! Рівняйся! Струнко!
Наш девіз:
« Слава тобі, Україно, від роду до роду,
Як накажеш – ми поляжемо за твою свободу»
Отаман:
Прибули ми змагатись і перемагати.
Отож просимо вболівальників щиро
Нам у цій грі допомагати.
Привітання суперникам:
«Душу й тіло ми положим за нашу свободу,
І покажем , що ми, браття, козацького роду»
Привітання куреня «Гайдамаки»
Отаман:
«Нумо, хлопці, покажіться!
А ви, друзі, подивіться,
За кого вболівати
Ви прийшли на наше свято?!
Курінь «Гайдамаки»
Рівняйся! Струнко!
Наш девіз:
«За синє небо, за жовте колосся,
Боротися треба, щоб краще жилося.
Отаман:
Для боротьби ми не збирали
Ані рушниць, ані гармат.
Здоров’я й знань понабирали,
Що вистачить для всіх команд.
Привітання суперникам:
«Нехай знає рідна мати- вільна Україна»
Козаки ми ще маленькі, зате гідна зміна».

-         Прошу журі оцінити два попередні конкурси.

2.Слідуючий конкурс  «Без зброї слабі й герої»
( Проти кожної команди по головці капусти, 1-му козаку вручається шабля, гравець сідає на коня, бере шаблю, проїджає відстань, рубає капустину, вертається назад, передає шаблю  і коня іншому і стає ззаду строю. Чия команда бистріше і краще порубає капустину)
Добре справились наші учасники недарма в народі кажуть «Береженого Бог береже, а козака –
Шабля стереже»
3.Слідуючий «Або будемо на Україні –Русі, або пропадемо усі»
1.Пронести одного учасника з команди в мішку.
2. пострибати в мішку.
3.пробігти з мішком на голові.
4.Винести з поля бою одного члена команди.

В. Закінчилось ще два конкурси. Просимо вельмишановне журі оцінити їх. Та оголосити загальну кількість балів за чотири конкурси.
Вітаю команду яка по переду. Але у нас ще багато конкурсів, так що можна себе ще показати.
Оголошую наступний конкурс.
4.«Дон Доном, а найкраще в дома»
Просимо хлопців розібратися парами. Кожна пара повинна пройти відстань на швидкістіть.
-         Зв’язані за руки і за ноги.
-         Зв’язані спина до спини.
-         Велосипед.
5.Конкурс. «Де козак, там і слава»
Кожен учасник повинен.
1.     Підняти гирю.
2.     Загнуздати коня.
3.     Збити кеглі.
4.     Пройти по колоді
5.     Пробігти з скакалкою.
6.Конкурс «Степ та воля – козацька доля»
1.пройти по колу навприсядки.
2. Стрибками.
3. Викидаючи ногу в перед.
4. Задом на перед.
В. Просимо журі підвести підсумки попередніх конкурів.
Конкурс.
7.Конкурс капітанів «Кожен край знає свій звичай»
Питання командам.
1.     Назвіть козацьких гетьманів.
2.     Національно- визвольна війна 1648- 1657 р.р відбулася під проводом ….?(
3.     Як називалась козацька зачіска? (оселедець)
4.     Назвіть атрибути справжнього козака.( шабля, шаровари, вуса, оселедець,Люлька, рушниця, пістоль, кінь,рушниця).
       5.Що в перекладі  з тюрської означає слово «Козак»?(вільна озброїна людина)
      6. Булава – це символ …       ?(символ гетьманської влади) 
     7. Як називається військовий човен козаків? (чайка)
Хто був найвідомішим кошовим отаманом на Запорізькій Січі?
8.Конкурс. «З гарної дівки, гарна молодиця»
Яка команда напише більше лагідних слів – звертаючись до коханих.
Конкурс   Капітанів.
9.Конкурс  «За рідний край хоч помирай»
Перетягування канату.
10.Конкурс «Козацькому роду нема переводу»
Конкурс на знання української народної пісні.
11.Домашнє  завдання. Написати листа турецькому султану.
Отже просимо журі оцінити конкурси, що щойно відбулись  і підвести загальний підсумок змагань.
Ось і закінчилось наше свято.
Сьогодні ви довели що ви справжні козаки. Пам’ятайте – ви наше майбутнє.Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність нашої держави.
Дякуємо за ваш азарт , а всім за підтримку та увагу!      

Сценарій інтелектуального шоу
 «Я люблю Україну»

Мета: розширювати та поглиблювати знання про свою країну, розвивати в дітей прагнення бути свідомим громадянином України, виховувати любов до рідного краю, його традицій і обрядів, формувати високі громадянські якості: патріотизм, людяність, доброту, милосердя та працьовитість.

ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ:


Ведучий:
Різні в світі є країни, 
Різні люди є на світі,
 
Різні гори, полонини,
 
Різні трави, різні квіти,
 
А у нас усіх одна країна,
 
Найрідніша нам усім.
 
То прекрасна Україна, 
Нашого народу дім. 

   Вітаю вас! Сьогодні у нас свято, тому що  ми проводимо інтелектуальну гру «Я люблю Україну». Гру на якій учні 6-7 класів можуть довести, що справжні патріоти знають про свою державу все. Як і в будь якому конкурсі, у нас також є журі.
(представлення журі)
А зараз я запрошую тих, хто змагатиметься за звання переможця, тих хто покаже як потрібно любити свою країну. Отже зустрічаємо команду «синіх», учнів 7-го класу, та команду «жовтих» -  учнів 6-го класу.
Приз сьогоднішньої гри – національний продукт нашої держави – українське сало з чорним хлібом, соняшникове насіння

1раунд «Представлення"
Кожна команда представляє себе і оголошує девізи.
Журі оцінює конкурс за 5-бальною системою.
Представлення команди «Синіх».
Капітан в команді я –
Мудра в мене голова.
Люблю Україну я,
Медалістом стать бажаю.
Ми – команда просто аси,
Переможемо всі класи.
Конкурс виграти бажаєм,
Перемогу обіцяєм!

 Є багато країн на землі,
                   В них озера, річки і долини…
                   Є країни великі й малі,
                   Та найкраща завжди – Батьківщина.
Учень.       Є багато квіток запашних,
                   Кожна квітка красу свою має.
                   Та гарніші завжди поміж них
                   Ті, що квітнуть у рідному краї.
Учень.       Є багато пташок голосних,
                   Любі, милі нам співи пташині,
                   Та завжди наймилішими з них
                   Будуть ті, що у рідному краї.
Учень.       І тому найдорожчою нам
                   Є і буде у кожну хвилину
                   Серед інших країн лиш одна –
                    Дорога нам усім Україна!


Представлення команди «жовтого» сектора.
Україну любим теж,
Тій любові нема меж,
Труднощів не боїмося.
Капітан в команді – я,
Всі ми є одна сім»я.
Вмію всіх зібрати враз,
Командир я просто «клас».

Різні в світі є країни, 
Різні люди є на світі,
 
Різні гори, полонини,
 
Різні трави, різні квіти,
 
А у нас усіх одна країна,
 
Найрідніша нам усім.
 
То прекрасна Україна,
 
КРИЧАЛКИ: «Синій колір з нами, перемога за нами», «Ми – супер, ми – клас, ми переможемо вас», «Сонце над нами – перемога за нами», «Жовті komon, Україна – чемпіон».  

Раунд №2
                                                 Бліц- вікторина
1.Основний закон України…(Конституція)
2.Синій колір українського прапора символізує?(Небо)
3.Скільки кольорів має український прапор? (Два)
4.Державний Герб України?(Тризуб)
5.28 червня 1996 року- це свято…(День Конституції)
6. 24 серпні 1991 року -… (День Незалежності)
7. Державною мовою України є-… (Українська)
8. Хто був і залишається в серцях українців Кобзарем?(Шевченко)
9. Найбільша ріка України? (Дніпро)
10. Найвища гора? (Говерла)
11.Хто був автором  музики до Гімну України «Ще не вмерла Україна» (Вербицький)
12.Назвіть автора творів «Каменярі», «Захар Беркут»?
13.В якому році було здійснено перше видання «Кобзаря» Т. Г.Шевченка? (1840 р.)
14. Дерево – національний символ України. Воно освячується у церкві й зберігається, як засіб від злих сил. (Верба).
15. Кущ, оспіваний в українських народних піснях, як символ дівочої краси. (Калина).
16.Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (Рушник).
17.Національний символ, який дівчата одягають на голови в свята. (Вінок).
18. Автор слів гімну України? (Чубинський)
19. Хто такі козаки? (Вільні озброєні люди?)
20. Перший президент сучасної України? (Л. Кравчук)
21.Хто такий Б. Хмельницький? (гетьман)
Третій раунд «Мудрість народу».
Ведучий. А ми продовжуємо наше змагання. Наступний конкурс називається «Мудрість народу». Пропонуємо нашим учасникам продовжити відомі приказки та прислів’я. Для цього вам необхідно використати сигнальні картки. Той учасник, який перший підніме сигнальну картку, здобуде право принести своїй команді 1 бал.
1. Більше діла – (менше слів).
2. Хто не робить, … (той не їсть).
3. Слово до слова - … (складається мова).
4. Не кажи гоп, … (поки не перескочиш).
5. Без труда … (не витягнеш рибу із озера).
6. Що посієш – …. (те й пожнеш).
7. Хто спішить, … (той людей насмішить)
8. Слово – не горобець, … (вилетить не впіймаєш).
9. Гостре словечко … (коле сердечко).
10. З миру по нитці, … (а голому сорочка).
11. Козацькому роду …. (нема переводу).
12. Вчення світ, а … (невчення тьма).
Ведучий. Будь ласка, журі, оголосіть результати 2 раундів

 Розпочинаємо 4 раунд «Вірю не вірю»

Кожен член команди отримує по  1 запитанню. Відповідати потрібно «вірю», або «не вірю» (1 бал за  правильну відповідь).
    Запитання для синьої команди:
1.       Чи правда , що українські береги омивають три моря: Азовське, Балтійське, Чорне? ( - )
2.       Чи правда, що Віктор Ющенко – третій президент України ? (+ )
3.       Чи правда, що  «Ще не вмерла Україна» – це назва гімну України? ( + )
4.       Чи правда, що дельфіни годують своїх дітей молоком? ( + )
5.        Чи правда, що засновником м. Києва важають князя Олега?
6.    Чи правда, що першим київським князем є кн.. В. Мономах?
Запитання для жовтого команди:
 1.  Грошова одиниця України- долар? ( - )
2.      Чи правда, що в минулому столицею України було м. Харків? ( + )
3.      Чи правда, що спочатку в школах навчали тільки хлопчиків? ( + )
4.       Чи правда, що фламінго має рожеве пір’я, тому що він їсть рожевих рачків? ( + ) 
5. Чи правда , що за часів князя Володимира на Русі запроваджено християнство?
6. Чи правда, що «батьком  української історії важають М. Грушевського»?


       Розпочинаємо 5 раунд «Знавці рідної мови»

    Кожний учасник отримує словосполучення на російській мові і перекладає на українську (капітан  може допомагати своїй  команді).

 Завдання для синьої команди( правильна відповідь - 1 бал).
      Собирать грибы (збирати гриби);
      Строить дом (будувати дім);
      Выучить наизусть (вивчити напам’ять);
      Выполнить домашнее задание ( виконати домашнє завдання).
      Опоздал на урок (запізнився на урок);
       Сильный насморк (сильний нежить).

  Запитання для жовтої команди:
      Вылечить больного (вилікувати хворого);
      Книжный магазин (книжкова крамниця);
      Городской парк (міський парк);
     Острая боль (гострий біль)
    Остановиться через минуту (зупинитися за хвилину)
         Первый урок (перший урок).
 6 раунд «Ними пишається Україна»
Відгадайте видатних українців за їхніми фото.
Ведучий. Шановне журі, оголосіть, будь ласка, результати конкурсів


         7 Раунд «Акторська майстерність»
      Перевіримо, чи знають наші учасники видатних постатей України.
Наступний конкурс має назву. Мова жестів теж прекрасна. Кожна команда повинна обрати найартистичнішого учасника, якому необхідно буде протягом однієї хвилини показати відомих українців. Це може бути співак, актор, спортсмен, політичний діяч. Використовувати можна лише мову тіла, жести. Решта команди повинна відгадати  українців. Якщо виникають труднощі, ви
  можете перейти від одного українця до іншого.
Капітани отримують картки із прізвищами видатних українців і дають підказки членам команди, які повинні дати якнайбільше відповідей за 2 хв (Скільки правильних прізвищ – стільки й балів отримує команда
І конверт.
Ані Лорак
Потап (Олексій Потапенко)
Андрій Шевченко
Тіна Кароль
Петро Порошенко

                                                    
  І конверт.
                           
Василь Вірастюк
Юлія Тимошенко
Яна Клочкова
Віталій Кличко
   8 раунд «Поетичний»
Завдання: протягом 4 хвилин придумати побажання Україні, освідчитися в коханні у віршованій чи прозовій мові. Оцінюється зміст, елементи творчості, нестандартності.
         9 раунд «Розважальна» .
Ведучий. Ми перевіримо, вашу вимову, правильність  та швидкість читання. Умова така: кожен учасник по черзі повинен промовити скоромовки. За кожну правильно вимовлену скоромовку зараховується 1 бал. У вас є декілька секунд прочитати про себе скоромовки. А наше журі уважно слухає та виставляє бали учасникам.

Журі оцінює та оголошує результати конкурсу.

 Ведучий. А доки наші команди готуються відповідати ми проведемо гру з уболівальниками. Саме ви, дорогі друзі, можете допомогти своїм товаришам отримати додаткові бали. Вам потрібно розгадати загадки. За кожну правильну відповідь ваша команда отримає 1 бал. Члени журі уважно слухають та підраховують бали.
Загадки:
1.     Що сходить без насіння? (Сонце).
2.     А що біжить без перестанку? (Час).
3.     Через воду він проводить, А сам з місця вік не сходить. (Міст).
4.     І червона, й соковита, Та гірка вона все літо. Припече мороз – вона Стала добра й смачна. (Калина).
5.     Мов маленький м’ячик, Висить, а не скаче, Рум’яне, гладеньке, На смак солоденьке. (Яблуко).
6.     Коли хочеш ти читати, То повинен мене знати, А коли мене не знаєш, То нічого не вчитаєш. (Абетка).
7.     Живим зерном народжений, Живу я на землі. Щодня рум’яним сонечком Я сходжу на столі. (Хліб).


                   11 раунд
Домашнє завдання: конкурс пісень про Україну.
Українці – співучий народ. Кажуть, де три українці, там цілий хор. Споконвіку наші предки мали хист до співу. А як вмієте співати Ви? (Діти виконують пісні про Україну).

Ми розпочинаємо 12 раунд «Фінал»
     В цьому раунді команда може замовити до 10 балів. Якщо команда правильно відгадала число, то їй нараховуються всі замовлені бали. Якщо команда не відгадала число, то суперники намагаються відгадати, кажучи чи більше це число, чи менше. Якщо суперники дали правильну відповідь, то бали переходять їм, а якщо неправильно вказали більше чи менше, бали нараховуються іншій команді.
Команда, яка має найменше балів дає відповідь на запитання ( називає число ), інша команда говорить, що їхня відповідь більша чи менша. Бали назначає команда яка відповідає. ( від 1 до 50 балів)
1.     Найвища тварина у світі - жирафа. Якої довжини у неї язик?
(у см, двозначне число)  (18 см)
2. Найвища гора України Говерла. Яка її висота?
    ( чотиризначне число в метрах ) (2061 м)
   3.Скільки учнів у нашій школі?

Слово журі.
Вітаємо наших переможців, які сміло можуть сказати «Я люблю Україну»







                 Сценарій Андріївських вечорниць.
    Уже й стемніло, пора в печі топити та калиту пекти, а дівчат і хлопців ще й досі немає. Вони ж тепер за годину до півночі з дому виходять ніби людей бояться, чи хто їх знає сучасну молодь.
А от як мама моя та і бабка дівували не було тоді де молоді зібратись, то і збиралися в дови чи бездітних чоловіка і жінки на свої вечорниці. Ой що ж то було за свято коли про вечорниці почуєш, розповідали бабуня. Так поспішають з усіх сторін хлопці та дівчата, аж тини тріщать, а вже, як заспівають, аж душа заплче а коли у танець підуть так аж земля здригається.
Господи, а яка то радість для дівчини коли який козак моргне чи до танцю запросить, а вже, як обніме то аж серденько мліє так і виривається з грудей мов пташка н волю. А зараз через ту темряві на танцях і у вічі один одному не глянеш… та що це я розбалакалась піду калиту місити думають молодь скоро прийде.
(музика, хазяйка виходить на передню сцену виходять два юнаки, діалог Лавріна і Карпа з повісті «Кайдашева сімя»)
Л. добре, добре ходімо на вечорниці, сьогодні дівчата зійдуться на Андрія ворожити, то може яку дівчину і вподобаєш.
К. Пішли коли так.
(музика, з другого кінця сцени вбігає дівчина. Це Уляна, за нею на соняху вїджає Стецько. Діалог героїв)
Слава богу відчепилася, піду хутчіш, там уже мабуть дівчата заждалися, тай Олексій обіцяв на вечорниці прийти.(виходить)
Заходять співаючи дівчата.
-         Уляно хай тобі грець, скільки тебе ждати.
-         Ми вже геть припізнилися.
-         Тітка сердиметься, ми її єлі впросили, щоб вечорниці зібрала.
У. Та причипився до мене то й капосний Стецько, насилочку відчепилася, а ви хлопців не бачили?
- що за свого Олексія переживаєш, дивись бо за твого нового жениха  скажимо.
- т ну вас подруженьки, як можна.
Г. А чого це ви щебетухи в хату не заходите чи ще не пора? Чого так запізнилися?
- добрий вечір вам у хату.
- з Андрієм будьте здорові.
- пробачте, що запізнилися, Ульяну чекали.
- а вона ніяк з Стецьком не могла розпрощатися.
- а хлоці не приходили.
Г. дивись лишень тілько прийшла ще і перед іконою не перехрестилась, а вже про хлопців питає, чи не маєш сорому дівко?(сміючись)
- та це я так, мені то що, хай геть і зовсім не приходять.
Г. Е ні, що то за вечорниці без хлопців. Та тепер вони такі несміливі, що вам доведеться дуже постаратися щоб їх розвеселити. А тепер давайте заспіваємо, як рніше було. Бо калита наша вже допікається та хлопців дожидається (Дівчата співають, під кінець пісні чутигупіт, хлопці з піснею заходять)
Добрий вечір тіточко.
-         Добрий вечір дівчата.
-         Будьте здорові з Андрієм.
Дів. А чого то ви так забарилися?
-         Мабуть в снігу заблудилися.
Х. та ну вас, ви тільки послухайте яка оказія зі мною сталася.
Д. та не слухайте його знов щось вигадає, чи ви його не знаєте.
Д. та хай розказує хоч посміємось.
Х. так от іду я якозь пізненько додому від дятька.
Д. А може від якої красуні.
Х. та ну вас.слухайте.іду, а темно, хоч гочі виколи. Коли це щось цок, цок, я став прислухався тихо. Тільки рушив знову цок, цок, я швидше і воно швидше цок , цок, я біго і воно бігом цок, цок. Я так і прибіг додому. Дивлюсь а то у мене ґудзик відірвався повис на нитці і цокає в інший.
Д. та ну тебе.
Г. Годі вам сперечатися.
Д. а давайте поворожимо.
Г. Добре підійди Ганусю до печі і порахуй дрова, які там складені ( вівець, молодец)
Д. Сонце до заходу,
А коноплі до сходу,
Конопельки сію, калитою радію,
Дай доле знати, з ким жити буду мати.
Х. дівчата навіщо вам ворожити, чом я не жиних, і веселий і вродливий, й до роботи не лінивий.
Д. ще й кривий і високи і до того косоокий.
Г. Та годі вам, заміж виходит і женитися вам ще ранувато, а от згадати давні українські традиції можна.
(гадання на барвінку і горіхових лушпайках)
Х. Дівчата ворожите ви гарно, а вареників наварили. Коли добрі будуть , то рекламу гарну зробимо, що ви майбутні гарні гоподині.
А як ні то з точністю до навпаки.
Д, перше чим вареничків покуштуєте пісню послухайте та підспівайте, може і заслужите вареничків.
(А мій милий вареників хоче)
Д. Гарно підспівали, пригощайтеся.
Х. добрі варенички, за це вам ось півня принесли ворожіть на своє майбутнє.
Г. Дівчата , а на тарілках будите ворожити?
Г. Поки ми тут ворожили,
Калиту сонцем налили,
Славна та ясна ,
На весь світ прекрасна.
Д. що ж хлопці давайте калиту кусати. Вибирайте пана Калитоського, та хто на нашому коні їхтиме, і хто калиту буде стерегти івас смішити.
«Діду, діду, я на коцюбі їду»
-куди,
Калиту кусати,
А я по лиці буду кресати.
-         Сеоно вкушу.
-         А я вкрешу.
Д. ви хлопці на вечорниці ніби на їстись прийшли, наче з голодного краю.
- а танці сьогодні будуть.
Х. а як же хоч і не такі, як колись, але натанцюватись зможите.
Ходімо проведемо вас.
Ой грайте музики,
В дівчат гарні черевики,
Як будете добре грати,
Гарно буд
уть танцювати.

(звучить пісня «Ніч яка місячна») 





Комментариев нет:

Отправить комментарий

Статистика